مصرف کنسرو سبزیجات دلپذیر در بارداری موجب رشد غیر طبیعی جنین می شود

در واقع کنسرو سبزیجات دلپذیر ممکن است حاوی باکتری های کشنده باشند. در حالی که بسیار نادر است، کنسرو سبزیجات که به درستی فرآوری نشده اند ممکن است حاوی باکتری های خطرناکی به نام کلستریدیوم بوتولینوم باشند.

مصرف مواد غذایی آلوده می تواند باعث بوتولیسم شود، یک بیماری جدی که در صورت عدم درمان می تواند منجر به فلج و مرگ شود.

بیشتر موارد بوتولیسم ناشی از غذاهایی است که به درستی در خانه کنسرو نشده اند. بوتولیسم ناشی از کنسرو سبزیجات تجاری نادر است.

مهم این است که هرگز از قوطی های برآمده، فرورفته، ترک خورده یا نشتی غذا نخورید. کنسرو سبزیجاتی که به درستی فرآوری نشده اند ممکن است حاوی باکتری های کشنده باشند، اما خطر آلودگی بسیار کم است.

برخی از کنسرو سبزیجات حاوی نمک، شکر یا مواد نگهدارنده هستند نمک، شکر و مواد نگهدارنده گاهی در فرآیند کنسرو سبزیجات اضافه می شود.

برخی از کنسرو سبزیجات ممکن است سرشار از نمک باشند. در حالی که این برای اکثر افراد خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند، ممکن است برای برخی مانند افراد مبتلا به فشار خون بالا مشکل ساز باشد.

کنسرو

کنسرو سبزیجات همچنین ممکن است حاوی قند اضافه شده باشند که می تواند اثرات مضری داشته باشد. قند اضافی با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است. همچنین ممکن است انواع دیگری از نگهدارنده های طبیعی یا شیمیایی اضافه شود.

نمک، شکر یا مواد نگهدارنده گاهی به کنسرو سبزیجات اضافه می شود تا طعم، بافت و ظاهر آنها را بهبود بخشد.

بسیاری از کنسرو سبزیجات اصلاً حاوی مواد افزودنی نیستند، اما تنها راه برای اطمینان از این موضوع خواندن فهرست مواد تشکیل دهنده است.

زمانی که غذاهای تازه در دسترس نیست، کنسرو سبزیجات می توانند یک گزینه مغذی باشند. آنها مواد مغذی ضروری را فراهم می کنند و فوق العاده راحت هستند.

گفته می شود، کنسرو سبزیجات نیز منبع مهمی از BPA هستند که ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود.

کنسرو سبزیجات می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند، اما مهم است که برچسب ها را بخوانید و بر اساس آن انتخاب کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.