از کنجد شکلاتی برای درمان زانو درد استفاده می کنند

شکلات که از دانه کاکائو تهیه می شود، اغلب در بین خوش خوراک ها بسیار محبوب است. چه می شود اگر شکلات مزیت و فواید سلامتی را با هم ترکیب کند.

کاکائو به لطف فیبرهایی که از آن تشکیل شده است، با تحریک عبور روده، یبوست را محدود می کند. بنابراین، هرچه محتوای شکلات در کاکائو بیشتر باشد، فیبر بیشتری دارد.

100 گرم کنجد شکلاتی تلخ با 70 درصد کاکائو حاوی، به عنوان مثال، حدود 15 گرم فیبر است که بیشتر از سبزیجات خاصی مانند کدو سبز یا خیار است.

علاوه بر این، شکلات همچنین حاوی پلی فنول هایی است که به تقویت مخاط روده، یکی از باروهای سیستم ایمنی بدن ما کمک می کند. این ها نقش مهمی در پیشگیری از برخی بیماری ها مانند سرطان دارند و به مبارزه با پیری زودرس سلول ها کمک می کنند.

شکلات تلخ عملکرد عروق و گردش خون را بهبود می بخشد. فلاونوئیدها ظاهر کلسترول بد (LDL) را محدود می‌کنند، رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند و انعقاد خون را بهبود می‌بخشند، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را محدود می‌کنند.

با این حال، شکلات باید در حد اعتدال مصرف شود زیرا انرژی دریافتی آن با 500 کیلوکالری در 100 گرم یا 1/4 نیاز روزانه ما بالا باقی می ماند. از سوی دیگر، مصرف تنها 2 مربع شکلات تلخ در روز باعث کاهش فشار خون و در نتیجه پیشگیری از مشکلات قلبی می شود.

کاکائو منبع عالی منیزیم است. به مبارزه با خستگی، استرس و اضطراب کمک می کند. همچنین حاوی تریپتوفان ها (= آمینو اسیدها) است که سروتونین را تبدیل و به بدن منتقل می کند.

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که نقش اساسی در خلق و خو ایفا می کند زیرا می تواند احساس آرامش و رفاه را به ارمغان بیاورد، که اغلب باعث می شود تصور کنیم که شکلات یک ضد افسردگی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.