خورن رب گوجه حریر کمبود آهن را در بدن جبران می کند

رب گوجه فرنگی طبیعی اکثر مواد مغذی مشخصه گوجه فرنگی خام را حفظ می کند، زیرا این سبزی حتی با پخته شدن نیز اجزای ارزشمند خود را از دست نمی دهد.

رب گوجه حریر از گوجه فرنگی های رسیده با مالیدن و جوشاندن آنها به یک توده غلیظ به دست می آید. میزان مواد جامد این محصول باید 25-40 درصد باشد. اگر این شاخص کمتر از مقدار مشخص شده باشد، دیگر ماکارونی نیست، بلکه پوره گوجه فرنگی است.

بسیاری از مردم می دانند که گوجه فرنگی از آمریکا به اروپا آمده است. اما همه نمی دانند که واکنش به آنها متفاوت بود. اروپایی ها در ابتدا گوجه فرنگی را میوه ای مانند زردآلو می دانستند و البته طعم آن را دوست نداشتند. گوجه فرنگی تنها زمانی به رسمیت شناخته شد که در زمین های ناپل شروع به رشد کرد.

رب گوجه فرنگی چیست؟ احتمالا همه می دانند. اما طعم یک محصول طبیعی خانگی برای همه آشنا نیست. ردیف هایی از انواع مختلف خمیر در قفسه های فروشگاه نمایش داده می شود، اما تقریباً غیرممکن است که در بین آنها محصولی با کیفیت خوب و بدون مواد نگهدارنده، نشاسته اصلاح شده و سایر “شیمی” پیدا کنید.

رب

علاوه بر این هزینه رب گوجه فرنگی خوب همیشه مناسب است، اما از نظر طعم هنوز از رب ساخته شده با دست پایین تر است.

بنابراین بسیاری از زنان خانه دار ترجیح می دهند این غذا را در خانه طبخ کنند. ابتدا گوجه های شسته شده را در مخلوط کن یا غذاساز له می کنند سپس آب اضافی آن را آبکش می کنند و توده گوجه فرنگی باقی مانده را در قابلمه با نمک می جوشانند. رب را باید مدام هم بزنید تا نسوزد و از لحظه جوشیدن باید 15-20 دقیقه بپزید.

دو نوع رب گوجه فرنگی وجود دارد: بدون نمک و نمک. اولی عمدتاً در شیشه یا قوطی با ظرفیت های مختلف تولید می شود و دومی می تواند حتی در بشکه فروخته شود.

رنگ آن گویای کیفیت این محصول است: رب گوجه فرنگی درجه یک دارای رنگ نارنجی مایل به قرمز است و ماکارونی درجه یک قهوه ای است.

جالب است که در غذاهای ملی مختلف این محصول به روشی متفاوت تهیه می شود. در گرجستان، آجیل و ادویه های سنتی قفقازی، به ویژه گشنیز و شنبلیله آبی، به رب گوجه فرنگی اضافه می شود.

“سالسا دی پومودورو” ایتالیایی با پونه کوهی، ریحان، سیر، پیاز و فلفل قرمز چاشنی می شود. و در یونان رب گوجه فرنگی با ادویه های نرم که طعم اصلی را قطع نمی کند غنی می شود.

اما علاوه بر ادویه ها و روغن نباتی، بسیاری از تولیدکنندگان، تکه های قارچ و سبزیجات، گوشت و ژامبون را به محصول خود اضافه می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.