با آویشن خارجی دیگر نیاز به سم پاشی منزل ندارید

این فرهنگ که ارتفاع آن تا 15 سانتی متر می رسد به دلیل تعلق به تیره آن اغلب آویشن خارجی نامیده می شود. این کاملا درست نیست زیرا آویشن خارجی انواع زیادی دارد و تنها یکی از آنها آویشن نام دارد.

این گیاه به طور گسترده برای اهداف دارویی استفاده می شود، می تواند در طبیعت و همچنین در باغ رشد کند.

آویشن خارجی یکی از گیاهان اسانسی مهم است. به دلیل اسانس آن است که در پزشکی به آن بسیار ارزشمند است. اعتقاد بر این است که مواد موجود در آن تأثیر مثبتی بر سیستم تنفسی دارد، به خلاص شدن از شر سرفه و خلط برونش کمک می کند.

آویشن سرشار از مواد لازم برای بدن است: منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، مس، روی، سلنیوم، باریم و همچنین ویتامین های C، A، گروه B، ترکیبات فنلی و رتینوئیدها. به دلیل محتوای بالای تیمول، آویشن خارجی به مبارزه با التهاب و باکتری ها کمک می کند و اثر ضد عفونی کنندگی دارد.

آویشن

آویشن خارجی که دارای اثر ضد ویروسی است برای پیشگیری و درمان سارس و آنفولانزا استفاده می شود. به عادی سازی هضم، رفع نفخ، یبوست و گرفتگی معده کمک می کند.

همچنین در دندانپزشکی برای شستشوی دهان برای از بین بردن زخم ها و سایر فرآیندهای التهابی استفاده می شود.

آویشن خارجی می تواند بینایی و وضعیت قلب را بهبود بخشد، همچنین می تواند برای جلوگیری از سکته مغزی و فشار خون بالا استفاده شود.

علاوه بر این، به مبارزه با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. خواص مفید آویشن خارجی به این محدود نمی شود اکنون به طور فعال در زیبایی شناسی استفاده می شود.

اعتقاد بر این است که جوشانده و دم کرده گیاه آویشن خارجی در مشکلات زنان موثر است. این همان چیزی است که آویشن برای زنان مفید است: به مبارزه با التهاب زائده ها، دوره های دردناک، نوسانات خلقی، اختلالات هورمونی و خونریزی کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.