سیر خشک گلستان مورچه ها را فراری می دهد

در طول تاریخ بسیاری از فرهنگ های مختلف استفاده بالقوه سیر خشک گلستان را برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف تشخیص داده اند.

مطالعات اخیر از اثرات سیر خشک گلستان و عصاره های آن در طیف وسیعی از کاربردها حمایت می کند. این مطالعات امکان احیای ارزش های درمانی سیر را در بیماری های مختلف افزایش داد. پ

تصور می شود که ترکیبات مختلف موجود در سیر خشک گلستان خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد، اثرات ضد توموری و ضد میکروبی دارد و در غلظت بالای گلوکز خون مفید است.

با این حال، مکانیسم دقیق همه مواد و اثرات طولانی مدت آنها به طور کامل شناخته نشده است. مطالعات بیشتری برای روشن شدن مکانیسم‌های پاتوفیزیولوژیکی اثر سیر خشک گلستان و همچنین اثربخشی و ایمنی آن در درمان بیماری‌های مختلف مورد نیاز است.

سیر خشک گلستان سابقه طولانی در استفاده به عنوان یک مبارزه کننده عفونت در برابر ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها دارد. از آن به عنوان “پنی سیلین روسی” برای نشان دادن خاصیت ضد باکتریایی آن یاد می شود که بار دیگر به ترکیب آلیسین نسبت داده می شود.

سیر

برخی از بیماری های پوستی مانند زگیل و نیش حشرات نیز ممکن است به روغن سیر یا یک حبه سیر خام له شده پاسخ دهند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که سیر خشک گلستان ممکن است با افزایش سطح استروژن در جوندگان ماده، از دست دادن استخوان را به حداقل برساند. یک مطالعه روی زنان یائسه با مصرف دوز روزانه عصاره سیر خشک (معادل 2 گرم سیر خام) اثر مشابهی را نشان داد.

مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف سیر خشک گلستان ممکن است تا حدودی علائم التهابی آرتروز را تسکین دهد.

فواید سلامتی سیر خشک گلستان وحشی و سیر حبه ای بسیار مشابه است. هر دو حاوی ترکیبات مختلفی با خواص دارویی از جمله اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند. اما مشخص شده است که سیر وحشی حتی نسبت به سیر معمولی تأثیر بیشتری در کاهش فشار خون دارد.

آیا ر برای همه بی خطر است؟ سیر مشکلات ایمنی کمی دارد و آلرژی نادر است. اگر از مکمل های ر برای کنترل کلسترول استفاده می کنید، پس از سه ماه سطح کلسترول خود را بررسی کنید. مقدار توصیه شده روزانه سیر از ½ تا 1 حبه کامل در روز (حدود 3000-6000 میکروگرم آلیسین) متغیر است.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است هنگام مصرف دوزهای بالای سیر خشک گلستان دچار سوء هاضمه، گاز روده یا اسهال شوند.