کارتریج دستگاه هایفو که موجب سوختن صورت دختر تهرانی شد

بسیاری از مردم فکر می کنند که کارتریج دستگاه هایفو و اولتراپی همان درمان هستند. Ultherapy مشابه Hifu است، اما با مزایای اضافی تصویربرداری بلادرنگ.

علاوه بر این، در حالی که هر دو درمان از اولتراسوند برای فعال کردن جوانسازی طبیعی پوست استفاده می کنند، از انواع مختلفی از پرتوهای اولتراسوند استفاده می کنند.

هر دو روش از انرژی گرمایی ویژه برای تحریک تولید کلاژن استفاده می کنند. دمای مطلوب برای تحریک تولید کلاژن بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد است.

بافت‌های پوست در این دماها مختل می‌شوند و بدن با تولید کلاژن و پروتئین‌های الاستین جدید فرآیند ترمیم را آغاز می‌کند.

اولتراپی از پرتوهای اولتراسوند میکرو متمرکز (MFU) برای این کار استفاده می کند، در حالی که هایفو از اولتراسوند متمرکز با شدت بالا استفاده می کند.

کارتریج

تفاوت اصلی بین این دو روش در نحوه رساندن پرتوها به لایه‌های عمیق‌تر پوست است.

روش MFU به شدت متمرکز است، در حالی که هایفو از پرتوهای متعددی استفاده می کند که می تواند به استخوان و بافت چربی نیز برخورد کند.

هایفو چیست؟ سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (Hifu) یک درمان نسبتاً جدید برای سفت کردن پوست بالینی است. در سال 2009 توسط FDA برای لیفت ابرو تایید شد، اولین بار در سال 2008 برای درمان تومورها استفاده شد. پزشکان اکنون از آن برای سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک نیز استفاده می کنند.

هایفو چگونه کار می کند؟ هایفو با استفاده از یک لنز آکوستیک برای متمرکز کردن چندین پرتو انرژی اولتراسوند در مناطق مورد نظر کار می کند. این انرژی در عمق بین 1.5 تا 4.5 میلی متر در زیر پوست اعمال می شود تا کلاژن و الاستین جدید را تحریک کند.

هایفو از فناوری تصویربرداری استفاده نمی کند. این به این معنی است که پزشکان نمی توانند لایه های پوستی را که تحت درمان قرار می دهند یا اثراتی که پرتوها روی پوست دارند را ببینند.

به همین دلیل است که هایفو به عنوان یک درمان سفت‌کننده پوست «کور» شناخته شده است، زیرا پزشکان نمی‌توانند لایه‌های پوستی را که تحت درمان قرار می‌دهند یا تأثیر آن را ببینند.