کاربرد زغال بلوط در اصفهان به عنوان سرمه ای برای تقویت چشم

سوزاندن زغال بلوط در اصفهان بیش از هر سوخت فسیلی دیگری دی اکسید کربن تولید می کند که اصلی ترین گاز ساخت بشر است که عامل گرمایش جهانی است.

زغال سنگ برای تولید 40 درصد برق جهان، بیشتر فولاد و سیمان ساختمان های آن استفاده می شود و هیچ نشانه ای از کاهش محبوبیت نشان نمی دهد.

این ماده از مواد آلی قدیمی ساخته شده است که در طی میلیون‌ها سال توسط سنگ‌ها فشرده شده است و انواع مختلفی در سراسر جهان با محتوای رطوبت و ارزش انرژی متفاوت یافت می‌شود، عواملی که تا حد زیادی نحوه استفاده از آن را تعیین می‌کنند.

کیفیت زغال سنگ با فشار، دما و مدت زمان تشکیل آن تعیین می شود، با قدیمی ترین و سخت ترین زغال سنگ ها خشک تر و پرانرژی تر از ذخایر دمپر جوان تر.

مواد آلی در باتلاق های ذغال سنگ نارس ابتدا طی میلیون ها سال به زغال سنگ قهوه ای یا زغال سنگ تبدیل می شود. در طول میلیون‌ها سال دیگر زغال‌سنگ به محدوده‌ای تبدیل می‌شود که به عنوان زغال‌سنگ زیر قیر شناخته می‌شود.

زغال

سیاه شدن و سخت شدن بیشتر در حین “زغال سازی” زغال سنگ “قیری” یا سخت را تشکیل می دهد. در نهایت، تحت شرایط مناسب، سخت ترین زغال سنگ، آنتراسیت، تشکیل می شود.

زغال‌سنگ‌های با کیفیت پایین، نرم‌تر، مرطوب‌تر، کدرتر، خاکی‌تر، محتوای انرژی کمتر.

LIGNITE: بیشتر برای تولید برق استفاده می شود. انتظار می رود تقاضا تا سال 2030 سالانه 1 درصد رشد کند.

زیر قیر: تولید برق، سیمان سازی و صنایعی مانند مواد شیمیایی و دارویی.

زغال سنگ نه تنها یکی از مواد تشکیل دهنده سیمان است بلکه در مقادیر زیادی برای آتش زدن کوره هایی که مواد مورد استفاده در بسیاری از ساختمان های جهان را پخت می کنند، استفاده می شود.

همچنین برای ساخت فیبر کربن مورد نیاز است که برای محصولات قوی و سبک وزن از دوچرخه گرفته تا راکت تنیس استفاده می شود.