چاقو لیلی مجنون هدیه سفیر ایران به شاهزاده لبنان همه را شگفت زده کرد

در حقیقت چاقو لیلی مجنون نمونه ی بسیار زیبایی است که وظیفه ی خاصی را انجام نمی دهد. ولی اگر می‌خواهید چاقوی سرآشپز را با کمی دقت چاقوی تمیزکننده داشته باشید، چاقوی کاربردی ابزاری است که می‌توانید استفاده کنید.

تیغه آن بلندتر از چاقوی پخت و باریکتر از چاقوی سرآشپز است. یک چاقوی کاربردی معمولاً شش اینچ طول دارد و برای برش دادن میوه، تکه های لطیف گوشت یا ساندویچ ها به خوبی کار می کند. به عنوان «چاقوی همه حرفه‌ها»، یک ابزار مفید برای سرآشپزهای روزمره است.

انتخاب چاقو یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که به عنوان یک سرآشپز باید انجام دهید.

چاقوی ماهی قزل آلا دارای تیغه ای بسیار بلند و انعطاف پذیر با لبه دوتایی است. از چاقوهای ماهی قزل آلا برای برش دادن، فیله کردن و پوست کردن ماهی های بزرگتر مانند هیک و سالمون استفاده می شود.

تیغه آن به اندازه‌ای باریک است که بدون آسیب رساندن به ماهی بین پوست و گوشت قرار می‌گیرد و سپس ماهی را به صورت فیله‌های مرتب و مرتب برش می‌دهد.

چاقو

چاقوهای ماهی قزل آلا همچنین می توانند دارای فرورفتگی هایی در تیغه باشند که به جلوگیری از چسبیدن ماهی خام به تیغه کمک می کند.

چاقوی حکاکی دارای تیغه بلند و باریکی است که تا نوک تیز باریک می شود. تیغه باریک و بلند آن کشش کمتری ایجاد می‌کند و برشی تمیز در گوشت ایجاد می‌کند.

چاقوی حکاکی برش های منظم، نازک و یکنواختی از گوشت تولید می کند و برای حکاکی مرغ، گوشت گاو، بره و خوک مناسب است.

زیرا اگر طول داشته باشد برای بریدن میوه و سبزیجات بزرگ مانند خربزه، کدو حلوایی، کدو تنبل و کدو نیز مفید است و حتی برای بریدن کیک نیز می توان از آن استفاده کرد.

چاقوی جداکننده منحنی دارای تیغه ای سفت، کوتاه و خمیده با لبه بسیار تیز است. برای پوست گرفتن سبزیجات و میوه ها استفاده می شود.

دسته با دقت طراحی شده است تا از لغزش در هنگام لایه برداری جلوگیری کند و استفاده از آن را ایمن تر کند.