مایع ظرفشویی خاکستر گلیسیرینه موجب جوان سازی پوست دست می شود

مایع ظرفشویی خاکستر گلیسیرینه دوستدار محیط زیست می توانند چربی، ذرات غذا و باکتری ها را بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر از ظروف ما پاک کنند.

آنها همچنین در تمیز نگه داشتن محل های آماده سازی غذا و جلوگیری از آلودگی میکروبی که باعث بیماری می شوند موثر هستند.

استفاده از بسته های صابون ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی دوستدار محیط زیست، مواد شیمیایی سمی را از خانه های ما و سیستم آب دور نگه می دارد.

خرید محصولات پاک کننده ایمن برای محیط زیست نیز به کاهش آلودگی پلاستیک و کاهش ردپای کربن کمک می کند. با این حال اکثر مردم به ندرت در مورد مواد تشکیل دهنده فکر می کنند

صابون های ظرفشویی و بسته های ماشین ظرفشویی و عوارض احتمالی استفاده از آنها. متأسفانه برخی از مواد موجود در مواد شوینده ظرفشویی می توانند باعث مشکلات سلامتی مانند درماتیت تماسی، آلرژی، سوزش چشم و گلو و سردرد در هنگام استنشاق شوند.

مایع

بیشتر محصولات ظرفشویی علاوه بر مضر بودن بالقوه برای سلامتی ما، پس از ورود به سیستم فاضلاب، اثرات زیست محیطی نیز دارند.

محصولات ظرفشویی معمولاً حاوی طیف وسیعی از مواد شیمیایی مانند سورفکتانت‌ها، نرم‌کننده‌ها، سفیدکننده‌ها، عطرها، نگهدارنده‌ها، رنگ‌ها و سایر افزودنی‌ها هستند. بسته بندی محصولات شوینده ظروف نیز به آلودگی پلاستیکی کمک می کند.

سورفکتانت ها: سورفکتانت های مصنوعی در شوینده های ظرفشویی برای کاهش کشش سطحی آب و جذب چربی برای شستن آن استفاده می شود.

با این حال این مواد شیمیایی به آرامی تجزیه می شوند و آثاری در خاک و آب باقی می گذارند. بسیاری از سورفکتانت ها برای ماهی سمی هستند و تخم های آنها را می کشند.

فسفات ها: فسفات های موجود در محصولات ظرفشویی با چسباندن نمک های معدنی سختی آب را کاهش داده و اثربخشی محصول پاک کننده را افزایش می دهد.

سطوح بالای فسفات در آبراه‌ها می‌تواند باعث شکوفه‌های مضر جلبکی شود که باعث کاهش اکسیژن و ترشح سموم می‌شود و ماهی‌ها و گیاهان را می‌کشد.