لوله پلیکا امین که موجب حمله روسیه به اوکراین شد

استفاده از مواد پلاستیکی توسط صنعت لوله پلیکا امین حجم قابل توجهی از پلیمرها را به خود اختصاص می دهد. در این بخش PVC بزرگترین بازار جهانی پلاستیک را نشان می دهد.

PVC به دلیل ماهیت ارزان و انعطاف پذیری که دارد اغلب در سیستم های لوله فشار پلاستیکی برای خطوط لوله در صنایع آب و فاضلاب استفاده می شود.

لوله ها و اتصالات بیشترین حجم کاربرد را در 40 درصد بازار تشکیل می دهند. این مقاله با تاکید بر بازار برزیل، فرآیند اکستروژن لوله و بازار جهانی PVC را مورد بحث قرار می دهد.

همچنین یک مطالعه موردی شامل محاسبه هزینه کلی برای ساخت یک خط اکستروژن برای لوله‌های PVC ارائه شده است.

در سراسر جهان خطوط اکسترودر بزرگترین مبدل پلاستیک هستند و می توان آن را مهم ترین ماشین آلات تولیدی در صنعت پلاستیک دانست.

از نظر تجاری خطوط اکستروژن برای ایجاد مزیت با توجه به هزینه عملیاتی (خروجی در ساعت) هدف قرار می گیرند. امکان تولید فیلم های اکستروژن، ورق ها، پروفیل ها، لوله ها، لوله ها، میله ها، پوشش های سیمی، پوشش ها، رشته ها، اشکال دمیده و بسیاری دیگر وجود دارد.

لوله ها یکی از مهمترین قطعاتی هستند که به روش اکستروژن ساخته می شوند و کاربردهای وسیعی به خصوص در صنعت دارند.

لوله

دو دلیل اصلی که آنها را برای پردازنده‌ها و بازارها جذاب می‌کند، دامنه تقریباً نامحدود برنامه‌های کاربردی و قابلیت‌های تولید مداوم آنها برای رویارویی با چالش‌های جدید بازار است.

تولید سیستم های لوله های ترموپلاستیک صنعت بزرگی است که حجم قابل توجهی از پلیمرها را به خود اختصاص می دهد.

استفاده از مواد پلاستیکی توسط صنعت ساختمان، دومین بازار بزرگ پلیمرها در سراسر جهان است. برای تولید لوله این مقدار به کل تقاضای بازار نزدیک به 3 میلیون تن در اروپا برای سال 2000 می رسد.

لوله های پلاستیکی در اواخر دهه 1930 تولید تجاری خود را آغاز کردند. تعاریف مختلفی وجود دارد که معمولاً با صنایع مختلف (لوله کشی، خطوط انتقال گاز، نوشیدنی، پزشکی، معدن و غیره) مرتبط است.

شناخته شده ترین و قابل قبول ترین آن این است که لوله قطعه ای سفت، توخالی، بلند و قطری بزرگتر از لوله ها است. لوله ها اساساً یکسان هستند با این تفاوت که انعطاف پذیر و قطر کوچکتر با دیواره های نازک تا 6 اینچ هستند.