روغن زن پنوماتیک فستو موجب مرگ تعمییر کاری در روسیه شد

ابزارها و تجهیزات روغن زن پنوماتیک فستو از هوای فشرده برای تامین انرژی خود استفاده می کنند و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، درست مانند آنهایی که با برق، گاز یا سایر منابع انرژی کار می کنند.

از آنجایی که سیستم‌های هوای فشرده در بسیاری از بخش‌های صنعت پخش می‌شوند و اغلب به خانه‌ها و مشاغل کوچک راه پیدا می‌کنند، مهم است که بدانیم چگونه از این تجهیزات مراقبت و نگهداری کنیم.

درست مانند اکثر ابزارهای برقی، دو راه اساسی برای درمان تجهیزات شما وجود دارد: آنها را تا زمانی که از کار نکنند کار کنید، یا انجام تعمیرات معمولی برای اطمینان از طول عمر ابزار خود.

انتخاب اول متأسفانه یک روش متداول است که می‌تواند منجر به هزینه‌های غیرضروری در هنگام نیاز به تعویض قطعات یا کل ابزار و همچنین با از دست رفتن زمان به دلیل خرابی تجهیزات شود.

دومی نیاز به دقت و توجه دارد، اما برای اپراتورها آموزنده است و ابزارها را قادر می سازد تا به پتانسیل و طول عمر کامل خود دست یابند.

استفاده از روانکاری جزء کلیدی نگهداری پیشگیرانه برای ابزارهای هوا است. اکثر خرابی های تجهیزات پنوماتیکی را می توان به روغن کاری ناکافی و نگهداری نادرست در این ناحیه نسبت داد که منجر به عملکرد نامناسب و خرابی غیر ضروری می شود.

شرکت WD-40 چیزهای زیادی در مورد روغن کاری می داند، اما در این موارد بهتر است از روغن های پنوماتیک توصیه شده توسط سازنده تجهیزات استفاده شود.

یک خط پایه روغن قطره‌ای خوب را می‌توان با روغن ابزار بادی حرفه‌ای 3-IN-ONE® یا با روغن‌های خطوط هوایی برای برخی از انواع پنوماتیک‌ها یافت.

اگر تجهیزات شما از روغن گیر خطوط هوا استفاده می کند، حتما فیلتر و همچنین سطح روغن را در حین استفاده بررسی و نگهداری کنید.تمام سایش و پارگی در هنگام استفاده فعال از ابزارهای پنوماتیک رخ نمی دهد.

تمیز کردن و نگهداری صحیح تجهیزات می تواند به جلوگیری از اثرات مضر رطوبت، رطوبت و شن و کثیفی که در بسیاری از محیط های عملیاتی وجود دارد کمک کند.