ام دی اف طرح چوب اکسترا که مانند یک سیستم گرمایشی خانه را گرم می کند

MDF مخفف واژه انگلیسی تخته فیبر چگالی متوسط ​​است که به ایتالیایی به عنوان تخته فیبر چگالی متوسط ​​ترجمه شده است.

ام دی اف طرح چوب اکسترا با استفاده از الیاف چوب فشرده شده با رزین یا چسب در دمای بالا به دست می آید. سپس محصول نهایی به ماده ای بسیار مقاوم تبدیل می شود .

از آنجایی که ام دی اف توسط ماشین تولید می شود، بسیاری از خواص را می توان در طول فرآیند تولید تغییر داد.

 با افزودن مواد یا استفاده از نوع دیگری از رزین یا چسب، انواع مختلفی ایجاد می شود. به عنوان مثال: می توان برخی از ویژگی های منفی را اصلاح کرد یا انواع ام دی اف را برای کاربردهای خاص ساخت. ما مهمترین انواع را فهرست کرده ایم.

MDF مخفف واژه انگلیسی تخته فیبر چگالی متوسط ​​است که به ایتالیایی به عنوان تخته فیبر چگالی متوسط ​​ترجمه شده است .این نوع پانل با استفاده از الیاف چوب فشرده شده با رزین یا چسب در دمای بالا به دست می آید.

سپس محصول نهایی به ماده ای بسیار مقاوم تبدیل می شود.

ام دی اف

ام دی اف تخته ای است که از الیاف کوچک چوبی تشکیل شده است که به هم فشرده می شوند. رزین به عنوان یک عامل اتصال استفاده می شود. این ماده اغلب برای ساخت مبلمان و سایر کاربردهای داخلی استفاده می شود.

به دلیل کوچک بودن الیاف چوب، خواص متفاوتی نسبت به چوب جامد دارد. مثلا ام دی اف شکافته نمی شود. این امر اره و آسیاب آن را بسیار آسان می کند.

علاوه بر این، پانل های MDF مانند پانل های ساخته شده از مواد طبیعی، تاب نمی خورد: مالتی پلکس یاپانل های چوبی. به گرما و رطوبت واکنش نشان می دهد، اما به جای تغییر شکل، منبسط می شود.

ام دی اف اثر جذب قوی دارد. این بدان معنی است که رطوبت زیادی را جذب می کند. به همین دلیل است که تخته های فرآوری نشده را فقط در مکان های خشک می توان استفاده کرد و همیشه باید قبل از رنگ آمیزی از پرایمر استفاده کرد تا نتیجه زیبایی حاصل شود.

علاوه بر همه این انواع، انواع مختلفی نیز برای کاربردهای خاص طراحی شده است. مثلاً وجود داردام دی اف نسوز، گونه ای که بسیار کندتر می سوزد و به گسترش شعله ها کمک نمی کند.

این ماده به رنگ نارنجی مایل به قرمز است. علاوه بر این، به عنوان مثال ام دی اف اکولوژیک وجود دارد، نوعی ام دی اف که فرمالدئید کمتری نسبت به ام دی اف معمولی ساطع می کند.