الماسی که برای همیشه نوید عاشقانه و همراهی بی پایان را می دهد

الماسی که برای همیشه نوید عاشقانه و همراهی بی پایان را می دهد.

اپستین می نویسد: «اگرچه الماس ها در واقع می توانند خرد شوند، خرد شوند، تغییر رنگ دهند یا به خاکستر تبدیل شوند، مفهوم ابدیت به خوبی ویژگی های جادویی را که آژانس تبلیغاتی می خواست به الماس نسبت دهد، نشان می دهد.

اما الماس ابدی نیز انگشتر دخترانه الماسی است که دوباره فروخته نمی شود.

الماس های فروخته شده (و فروش مجدد آنها به طرز دیوانه کننده ای سخت است، همانطور که در مقاله اپشتین جزئیات می دهد) باعث نوساناتی در قیمت الماس می شود که اعتماد عمومی به ارزش ذاتی الماس را تضعیف می کند.

الماس‌هایی که در صندوق‌های امانات قرار می‌گیرند انار پخته یا به نوه‌ها وصیت می‌شوند، این کار را نمی‌کنند.

از سال 1939 تا 1979، فروش عمده الماس De Beers در ایالات متحده از 23 میلیون دلار به 2.1 میلیارد دلار افزایش یافت.

در طی این چهار دهه، بودجه تبلیغاتی شرکت از 200000 دلار به 10 میلیون دلار در سال افزایش یافت.
De Beers و بازاریابان آن در شکل دادن به ادراکات عمومی بسیار سازگار بودند.

انگشتر

زمانی که به نظر می رسید بازار نامزدی در ایالات متحده به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است، یک کمپین جدید، هدیه الماس دوم را به عنوان راهی برای تأیید دوباره عشق در اواخر ازدواج تبلیغ کرد.

زمانی که الماس‌های کوچک شوروی وارد بازار شد، اندازه لباس بافتنی نوزاد به مردم گفته شد که اندازه الماس‌ها (برخلاف کیفیت، رنگ و تراش آن، یا صرفاً ژست خرید الماس در وهله اول) اهمیت چندانی ندارد.

و هنگامی که دی بیرز در اواسط دهه 1960 به دنبال گسترش بین المللی بود، از ورود به بازارهایی مانند ژاپن که سنت عمیقاً ریشه دار ازدواج های منظم فضای کمی برای روابط عاشقانه قبل از ازدواج باقی می گذاشت، کوتاهی نکرد، چه رسد به حلقه های نامزدی الماس.

اپستین می نویسد، دی بیرز، انگشتر نامزدی الماس را در ژاپن به عنوان نشانه هایی از «ارزش های مدرن غربی» به فروش می رساند. در سال 1967، زمانی که کمپین آغاز شد، کمتر از 5 درصد از زنان ژاپنی که نامزد شده بودند، حلقه نامزدی الماس داشتند.

تا سال 1981، این رقم به 60 درصد افزایش یافت و ژاپن پس از ایالات متحده، دومین بازار بزرگ حلقه نامزدی الماس شد. اپستین شگفت زده می کند که دی بیرز «یک بازار الماس میلیارد دلاری در ژاپن را به وجود آورد، جایی که آداب زناشویی از انقلاب های فئودالی، جنگ های جهانی، صنعتی شدن و حتی اشغال آمریکا جان سالم به در برده بود».

 

  • منابع:
    1. How an Ad Campaign Invented the Diamond Engagement Ring
  • تبلیغات: 
    1. شادی راز طول عمر پیرمرد 120 ساله!
    2. شش گونه ی طبیعی زیتون در طیف گسترده
    3. تلفنی که از برنج قهوه ایی درست شده است
    4. میوه خشک خوش طعم جنوب