استفاده از سویا ریزدانه سبحان به جای گوشت موجب افزایش قیمت سه برابری آن شد

در آسیا، سویا را محصولی می دانند که روند پیری را کند می کند. جگرهای دراز آن را چندین بار در هفته می خورند.

100 گرم سویا ریزدانه سبحان حاوی 34.9 گرم پروتئین، 17.3 گرم چربی، 17.3 گرم کربوهیدرات و محتوای کالری آن 381 کیلو کالری است.

با وجود خواص مفید مختلف سویا ریزدانه، موارد منع مصرف وجود دارد. و برخی محدودیت ها در استفاده از آن در غذا. آنها به شرح زیر است:

سویا ریزدانه یک آلرژن غذایی قوی است. افراد مستعد واکنش های حساسیت بیش از حد باید مراقب غذاهای حاوی سویا باشند.

به دلیل خطر واکنش های آلرژیک، سویا نباید در رژیم غذایی کودکان گنجانده شود. سویا می‌تواند باعث تشکیل سنگ‌های اگزالاتی در سنگ‌های ادراری شود.

هنگام استفاده از سویا، آسیب شناسی های پوستی (اگزما، درماتیت)، و همچنین ورم ملتحمه، آسم می تواند ایجاد شود.

تعداد زیادی ایزوفلاون در ترکیب می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد و همچنین تأثیر منفی بر رشد سیستم عصبی جنین دارد.

سویا

بسیاری از محصولات از دانه های سویا از جمله آرد، خامه، شیر، توفو، ماست، سس، کره، مارچوبه، گوشت و نان تهیه می شوند.

برخی از غذاهای سویا را می توان در خانه درست کرد: برای این منظور باید دانه های سویا را با آب سرد ریخته و به مدت 12-15 ساعت خیس کرد.

پس از آن، آنها باید شسته شوند، آب تمیز اضافه کنید، 2.5 ساعت بپزید. از سویای پخته شده می توان برای تهیه کیک، سالاد استفاده کرد. همچنین می توان آن را به مخلفات اضافه کرد.

روغن سویا برای سرخ کردن، سس سالاد، پخت استفاده می شود. چنین روغنی با پرس سرد به دست می آید، در حالی که وجود رسوب مجاز است.

یک محصول محبوب گوشت سویا است که به صورت خشک فروخته می شود. پس از خیساندن، می تواند شکل مشخصی به دست آورد – به شنیسل، کوفته تبدیل شود. سس سویا آشنا نتیجه تخمیر سویا پخته شده و گندم بوداده آسیاب شده است.