آجیل مخلوط درجه یک موجب درگیری دو طایفه ایل بختیاری شد

همانطور که می دانید آجیل مخلوط درجه یک حاوی تعدادی مواد مغذی و فیتوکمیکال‌ها است که هضم آن‌ها برای ما دشوار است و این باعث می‌شود که ما نتوانیم تقریباً 5 تا 15 درصد از کالری موجود در آجیل را جذب کنیم.

این توضیح می دهد که چرا مصرف مقدار کم یک مشت کوچک آجیل رابطه معکوس با شاخص توده بدنی (BMI) دارد.

این با تحقیقاتی نشان داده شد که نشان داد مصرف آجیل در این مورد 55 گرم بادام، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم خطر افزایش وزن محدودی دارد.

یک مطالعه در سال 2013 همچنین به این نتیجه رسید که بادام، زمانی که به عنوان میان وعده مصرف شود، به کاهش گرسنگی کمک می کند.

به استثنای شاه بلوط، آجیل یک غذای پرچرب است که میزان آن از 46 درصد در بادام هندی و پسته تا 76 درصد در ماکادمیا متغیر است.

آجیل

با این حال نوع چربی ها آنهایی هستند که مزایای ثابت شده ای برای سلامتی دارند، چربی اشباع کم، با سطوح بالاتر چربی های تک غیراشباع دوستدار قلب و چربی های چند غیر اشباع.

گردو در میان تمام گیاهان خوراکی دارای بالاترین محتوای اسید چرب ضروری امگا 3 زنجیره کوتاه، اسید آلفا لیپوئیک (ALA) است و برای کسانی که از رژیم غذایی متمرکز بر گیاه پیروی می کنند، به یک گنجینه مفید تبدیل می شود.

گنجاندن آجیل در رژیم غذایی با بهبود سلامت قلب مرتبط است. این به این دلیل است که مصرف آجیل به حفظ سلامت دیواره سرخرگ ها کمک می کند کلسترول را متعادل می کند و تجمع رسوباتی به نام پلاک را کاهش می دهد و در عین حال خطر لخته شدن خون را نیز کاهش می دهد.

دلایلی که چرا آجیل ها از سلامت قلب حمایت می کنند بسیار زیاد است و شامل چربی مفید آنها که عمدتاً تک و چند غیراشباع است.

محتوای فیبر آنها وجود فیتوسترول ها و همچنین سهم پروتئین هایی مانند ال آرژنین است که به آرامش رگ های خونی کمک می کند.